Tuesday, September 6, 2011

Catatan Raya Siri I - Aaahhhhh...Semput Lagi!

Hi semua. Mama masih bengang dengan template blog ni yang huduh. Mama punya masa yang kurang untuk memperbaikinya. Ahad ini mama ada satu paper nak sit-TITAS. Harap mama boleh buat dengan baik (harapan saja occay!! mana taknya.....buku langsung tidak diusik ketika cuti raya yang lepas).


Banyak benda berlaku ketika raya yang lepas. Raya Tahun 2011 adalah giliran kita beraya di Kedah. Kita bertolak pulang ke kampung pada hari Ahad(28/08/2011) pukul 11.00malam dan tiba di Selama, Kedah untuk bersahur pada pukul 4.30 pagi. Sepanjang perjalanan ke Kedah hujang mengiringi kita. Untuk itu, abah terpaksa memasang penyaman udara sepanjang perjalanan. Bayangkan sahaja, dengan sejuk malam, sejuk penyaman udara, sejuk hujan...semuanya bagai pakej lengkap untuk penghidap asthma seperti mama, abang dan dedeq! Ditambah pula dengan musim perayaan sering dihidangkan dengan air batu dan berkabonat. Oleh itu, kita banyak menghabiskan masa di Hospital di sekitar rumah tok seperti Hospital Baling, Hospital Kulim dan Hospital Selama.


Doktor di Hospital Baling menyatakan yang Baling ialah one of the coolest place in Malaysia. Really? Never knew....hmmm... mungkin sebab berhampiran dengan sempadan Thailand dan Kelantan dan juga Utara Banjaran Titiwangsa.


Mama patut lebih bersedia untuk musim perayaan akan datang....itupun kalau kita beraya ke sana lagi. :(


0 comments: